Naše nejoblíbenější designérské nástroje

Empatické porozumění
Prozkoumejte problém ze všech stran a pak ho zarámujte
V této fázi jde o to co nejhlouběji pochopit problém, který řešíte. K tomu se používají metody jako rozhovory, pozorování, analýza dat nebo mapování cesty uživatele. Cílem je nejen pochopit potřeby a emoce lidí, ale také zasadit problém do širšího kontextu.
Získané poznatky se pak shrnou do konkrétních výstupů, například map problémů nebo formulace výzkumného zadání, které proces dále usměrňují.

Ideace
Generujte nápady a vyberte ty nejlepší
V této fázi přichází na řadu kreativita. Na základě porozumění problému generujete co nejvíce různorodých nápadů.
Klíčové je odložit kritiku na později a soustředit se na množství a rozmanitost. Poté přichází fáze výběru – z nápadů vybíráte ty nejrelevantnější k dalšímu zpracování.

Prototypy a testování
Vytvořte řešení a ověřte, že fungují
Vybrané nápady přetvoříte do konkrétních návrhů – prototypů. Mohou mít různé podoby, od jednoduchých skic až po funkční modely. Klíčem je rychlost a nízké náklady, protože prototypy jsou určeny k ověřování, nikoliv ke konečnému řešení.
Testováním prototypů získáte zpětnou vazbu od uživatelů a iterativně vylepšíte navrhované řešení.

Realizace
Uveďte řešení do života
Po testování přichází čas na uvedení vybraného řešení do praxe. To zahrnuje detailní plánování, výrobu, implementaci a komunikaci se zainteresovanými stranami. Budete chtít sledovat výsledky a zajistit dlouhodobou udržitelnost.
Dobrá realizace zahrnuje nejen technickou a organizační stránku, ale i schopnost adaptovat řešení na reálné podmínky a potřeby uživatelů.