Potřebujete

2–8 hodin

PC, internet, Excel, Word, tužka, papír, flipchart

1–2

Pozitiva

Negativa

Prozkoumejte problém

Persony

Popis metody

Jde o zjednodušený popis typických uživatelů služby. Vytváří se na základě průzkumu mezi uživateli a pomůže vám pochopit jejich potřeby, cíle a motivace.

Kdy se hodí použít

Když potřebujete porozumět uživatelům a vyvinout produkty nebo služby podle jejich potřeb.

Postup

  • Stanovte, pro koho je vaše služba určená.
  • Shromážděte data o uživatelích (demografie, chování, cíle, motivace).
  • Definujte klíčové vlastnosti. Vytvořte profil se jménem, věkem, profesí, zájmy, problémy a cíli.
  • Vytvořte příběh, který ilustruje jejich životní cestu a zkušenosti.
  • Vytvořte obrázek nebo náčrt, který reprezentuje personu.
  • Přizpůsobte obsah tomu, jak budete personu používat.

Ukázka persony

Tereza

  • Věk: 30 let
  • Pohlaví: Žena
  • Bydliště: Praha
  • Vzdělání: VŠ
  • Zaměstnání: Marketingová manažerka
  • Rodinný stav: Svobodná

Psychografické údaje:

  • Zájem o módu a trendy.
  • Preferuje pohodlné a stylové oblečení.
  • Nakupuje především online.
  • Hledá slow fashion za rozumnou cenu.
  • Dbá na udržitelnost a etiku výroby.
  • Inspiruje se sociálními sítěmi.

Potřeby a cíle:

  • Chce vypadat stylově a cítit se sebevědomě.
  • Hledá oblečení, které je trendy, ale zároveň pohodlné.
  • Oceňuje rychlé a pohodlné online nakupování.
  • Chce nakupovat u lokálních značek, které dbají na životní prostředí.

Problémy a bariéry:

  • Nemá ráda nakupování v kamenných prodejnách.
  • Online nakupování může být zdlouhavé a frustrující.
  • Je složité najít oblečení, které splňuje všechny její požadavky.
  • Některé online obchody nemají transparentní informace o výrobě oblečení.

Takto může persona vypadat:

Nebo takto. Řiďte se skutečnými daty, která jste posbírali.

Závěr

Persony pomáhají lépe porozumět našim uživatelům a vytvářet řešení, která skutečně odpovídají jejich potřebám.

Když nemáte čas sbírat data, vytvořte protopersonu

To je modelový zákazník, který ztělesňuje klíčové vlastnosti a potřeby cílové skupiny, kterou jsme určili na základě empatického vcítění.

Klíčovými faktory jsou data o chování zákazníků, preferencích, potřebách a výzvách. Zahrňte i informace o tom, jak protopersona vyhledává informace, jaké kanály preferuje nebo jak reaguje na různé marketingové podněty.

Praktická zkušenost pro trvalý dopad. Společně vytvoříme kvalitní podhoubí pro váš další velký krok