Domů > Vzdělávání > Design služeb > STDC

Potřebujete
3–4 hodiny
PC, Excel
1–2
Pozitiva
- Pomáhá pochopit, co různé skupiny potřebují.
- Přizpůsobíte obsah služby konkrétním potřebám uživatelů v každé fázi.
Negativa
- Když nemáte dobře vysbíraná data o uživatelích, hrozí, že si začnete vymýšlet.
Prozkoumejte problém
STDC
Popis metody
STDC (See-Think-Do-Care) vám pomůže pochopit, v jaké fázi rozhodování se uživatelé nachází. Od okamžiku, kdy ještě službu vůbec nepotřebují, přes vybírání služby až do chvíle, kdy službu využili a mohou ji využít znovu.
Dělí uživatele do 4 fází:
- See: Lidé, kteří ještě nemají potřebu využít službu. Ale je potenciál, že do budoucna ji budou chtít.
- Think: Přemýšlí, jak svou potřebu naplnit.
- Do: Vybírají konkrétní řešení pro svou potřebu.
- Care: Využili službu a je šance, že to zopakují.
Kdy se hodí použít
Když potřebujete pochopit, na základě čeho se lidé rozhodují na cestě za řešením svého problému.
Ukázka metody STDC pro službu dluhového poradenství
See:
Lidé ve finančních potížích, kteří si zatím neuvědomují nutnost dluhy řešit.
Think:
Lidé, kteří nezvládají své dluhy splácet. Hledají řešení, zjišťují možnosti (nová půjčka, zástava majetku, prodej majetku, snížení výdajů, nová práce s vyšším příjmem, oddlužení…).
Do:
Vybírají konkrétní řešení. Rozhodnou se využít dluhového poradenství.
Care:
Jednou nebo vícekrát využili dluhové poradenství.